Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2019

Τέλος στα δώρα από όλες τις φαρμακευτικές βιομηχανίες


Νέος κώδικας δεοντολογίας για τις ερευνητικές φαρμακευτικές της IFPMA - Έρχονται αλλαγές και στη χώρα μας

Αναμόρφωση του κώδικα δεοντολογίας φέρνει για τη φαρμακοβιομηχανία το 2019, αυστηροποιώντας ακόμη περισσότερο τη σχέση της με τους επαγγελματίες υγείας, διεθνώς, αλλά και στη χώρα μας.
Η αρχή έγινε με τον νέο κώδικα πρακτικής της Διεθνούς Ομοσπονδίας Φαρμακευτικών Παρασκευαστών και Ενώσεων (IFPMA), ο οποίος τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2019.
Αντίστοιχα, υπό νέα επεξεργασία βρίσκεται τόσο ο κώδικας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Φαρμακευτικών Βιομηχανιών και Ενώσεων (EFPIA), όσο και ο κώδικας δεοντολογίας του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΦΕΕ), καθώς πρόκειται για ένα δυναμικό μέσο που ρυθμίζει τις σχέσεις της φαρμακοβιομηχανίας με τους κοινωνικούς εταίρους και προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε εποχής.
Συγκριτικά, οι κώδικες δεοντολογίας της EFPIA και του ΣΦΕΕ είναι πολύ πιο αυστηροί από τον νέο αναθεωρημένο κώδικα της IFPMA, καθώς θέτουν συγκεκριμένα όρια συναλλαγών, ενώ υποχρεούνται σε δημοσιοποίηση όλων των στοιχείων συνεργασίας των φαρμακευτικών με τους επαγγελματίες υγείας.
Σε ότι αφορά την IFPMA, ο Κώδικας του 2019 χαρακτηρίζεται από δύο σημαντικές αλλαγές.
Πρώτοναπαγορεύει τα δώρα, τα διαφημιστικά και τα δείγματα για φάρμακα, οπουδήποτε λειτουργούν οι εταιρείες μέλη της IFPMA, συμπεριλαμβανομένων και των δώρων που σχετίζονται με σημαντικές εθνικές, πολιτιστικές ή θρησκευτικές εκδηλώσεις.
Με τον τρόπο αυτό, ευθυγραμμίζεται όλος ο κόσμος με την ισχύουσα δεοντολογία σε Ευρώπη και Αμερική.
Δεύτερονπροωθεί έναν κώδικα αξιών, αντί της σημερινής προσέγγισης βάσει κανόνων, με στόχο την καλύτερη καθοδήγηση των επιχειρηματικών συμπεριφορών και της σχέσης μεταξύ των μελών της IFPMA και της κοινότητας των υγειονομικών.
Η απαγόρευση αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της φαρμακοβιομηχανίας απέναντι στον ασθενή, ώστε να εξασφαλίζεται ότι ωφελείται από όλες τις πλευρές με την ανταλλαγή εμπειρογνωμοσύνης και επιστημονικών γνώσεων, επιτρέποντας την ανάπτυξη και αποτελεσματική χρήση νέων φαρμακευτικών προϊόντων και εμβολίων.
Μετά από μήνες εσωτερικής προετοιμασίας στα μέλη της IFPMA, ο κώδικας παρουσιάστηκε τις προηγούμενες ημέρες σε εκπροσώπους διεθνών φορέων των γιατρών, ασθενών, νοσηλευτών και φαρμακοποιών.
"Η εμπιστοσύνη είναι το αίμα ζωής της βιομηχανίας μας. Δεν ενδιαφέρουν μόνο τα επιτεύγματα της φαρμακοβιομηχανίας, αλλά και το πώς τα πετυχαίνει. Όσο καλύτερα κατανοήσουν οι εμπλεκόμενοι τις σύγχρονες ηθικές προδιαγραφές, τόσο πιο εύκολο θα είναι να ανταποκριθούμε στις δεσμεύσεις μας ", δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της IFPMA Thomas Cueni.
Στην κατεύθυνση αυτή, το νέο Ethos της IFPMA στοχεύει να εδραιώσει μια κουλτούρα δεοντολογίας και ακεραιότητας. Η εμπιστοσύνη βρίσκεται στο επίκεντρο του ήθους και οι αξίες της φροντίδας, της δικαιοσύνης, του σεβασμού και της ειλικρίνειας περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο η βιομηχανία προσπαθεί να επιτύχει αυτή την εμπιστοσύνη. Αυτό το νέο ηθικό πλαίσιο θα καθοδηγήσει τις επιχειρηματικές συμπεριφορές και τις σχέσεις μεταξύ των μελών της IFPMA και της κοινότητας των επαγγελματιών υγείας, ανεξάρτητα από τις δυσκολίες των περιστάσεων.
 Ο κώδικας έχει αναθεωρηθεί πέντε φορές, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η βιοφαρμακευτική βιομηχανία παραμένει συνεπής με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες και προσδοκίες της κοινωνίας.
Όπως επισημαίνει η διοίκηση της IFPMAμε την τελευταία έκδοση του Κώδικα Πρακτικής, ο πήχης της συμμόρφωσης τέθηκε ακόμα ψηλότερα.
Πηγη : healthmag.gr